Potrivit statisticilor, 38% din utilizatorii de internet din România accesează internetul de pe tablete și smartphone-uri, iar cota de trafic mobil continuă să crească. Pentru a ajunge la acest public, site-ul oricărui magazin online trebuie să fie adaptat pentru versiunea mobilă.
Cu toate acestea, pentru a crește vânzările și loialitatea clienților față de brand, pentru a atrage clienți noi, este necesară o aplicație mobilă care să conțină produsele listate pe site, să permită plasarea de comenzi și urmărirea facilă a acestora.
De ce este mai bună aplicația decât decât un site adaptat pentru versiunea mobilă?
1. Se încarcă mai repede decât site-urile mobile
Aplicația salvează setările utilizatorului și nu necesită încărcarea întregului conținut în browser; timpul de încărcare este aproape independent de viteza și calitatea conexiunii la Internet.
Pe lângă criteriul vitezei, aplicațiile mobile depășesc site-urile în următoarele aspecte:
• accesul la funcțiile native ale telefonului (cameră video, navigator GPS, funcții de recunoaștere vocală)
• interactivitatea (integrarea cu rețelele sociale) și personalizarea conținutului
• ușurința utilizării și adaptarea mai bună a dispozitivelor mobile
2. Aplicații mobile – cresc loialitatea clienților
Potrivit Criteo- unul dintre cele mai mari centre de R&D, ratele de retenție a clienților (Customer Retention Rate, CRR) sunt cu 50% mai mari pentru aplicații decât pentru site-urile mobile. Motivele pentru CRR înalte sunt legate de faptul că telefonul este mereu la îndemână, iar pictograma aplicației, ca un banner atrăgător, îi reamintește utilizatorului în mod constant posibilitatea de a efectua o achiziție online.
3. Aplicații mobile – convertesc mai bine vizitatorii în cumpărători și măresc vânzările magazinelor
Aplicațiile mobile măresc vânzările și veniturile proiectelor din segmentele eCommerce și m-Commerce.
Rata de conversie a aplicațiilor (Conversion rate, CR) este cu 200% mai mare decât cea a site-urilor mobile; valoarea medie a comenzii (Average order value, AOV) a aplicațiilor este cu 140% mai mare decât versiunea mobilă a resurselor web. (Shopping cart abandonment rate, SCAR) în aplicații este de doar 20%, în timp ce în versiunile mobile ale site-ului poate depăși 75%, iar în versiunile desktop – 68%. Aplicațiile îi stimulează pe potențialii clienți să cumpere, mai ales că funcționalitatea acestora permite plata comenzii cu un singur click.
4. Aplicații mobile sunt cele care oferă un nivel mai ridicat de interacțiune cu clienții
Aplicațiile vă permit informarea într-un mod eficient al utilizatorilor de smartphone-uri prin trimiterea de notificări push cu mesaje tranzacționale și promoționale Potrivit SocialMediaToday, notificările push sunt mai eficiente decât trimiterea mesajelor e-mail și SMS din următoarele motive:
• Livrare instantanee către destinatar și o acoperire largă a publicului
• Procentajul mediu de deschidere (Average Open Rage, AOR) este de 90%, pe când pentru mesajele e-mail este de 23%
• Campanie publicitară cu costuri reduse
• Nu există spam
• Rată de respingere scăzută
• Oferă posibilitatea utilizării instrumentul Deep Linking
5. Retargetarea – un avantaj semnificativ al aplicațiilor mobile
Ați calculat vreodată cât profit ați pierdut din cauza comenzilor abandonate? Aplicațiile mobile pot încuraja utilizatorii să finalizeze comenzile abandonate, să facă comenzi noi sau să viziteze magazinul dvs. Cum?
• Analizând modelele comportamentale ale utilizatorilor și reamintindu-le să finalizeze acțiunile neterminate.
• Utilizând serviciile de localizare geografică pentru a invita utilizatorii în magazinul dvs. atunci când aceștia sunt prin apropiere.
• Luând în considerare istoricul de căutare și de cumpărături al utilizatorilor din aplicația dvs., le oferi cele mai potrivite informații cu privire la reducerile și ofertele fierbinți la produsele care îi interesează.
Mai mult decât atât, retargetingul este adesea recunoscut ca un avantaj competitiv în afaceri.