Dacă pui proprietarul unei mici afaceri să vorbească în public vei vedea imediat cum începe să transpire. Asta dacă nu cumva îți este atrasă atenția de genunchii care tremură. Vorbitul în public este frica recunoscută a multora, cea de a scrie, însă, este mai subtilă. Să accepți e ușor, mai greu este să îți aduni cuvintele, de aceea mulți antreprenori sunt precum căprioarele orbite de faruri. Așa cum cei mai buni vorbitori îi apreciază pe cei care scriu discursuri, așa cum atleții au antrenori, și proprietarii de afaceri au nevoie de un copywriter. Iată la ce ajută acesta:

  • Conținut pentru site-uri: sunt multe site-uri de companii mici care au texte dezordonate, fragmentate și luate din mai multe părți. Aceste lucruri sunt de evitat și un copywriter bun va ști cum să scrie pentru nevoile afacerii tale.
  • Cărți digitale: Oricărui antreprenor îi place să creadă că este un expert în domeniul lui (întreabă-i angajații). Orice antreprenor își dorește o bază de date cu e-mailuri mai mare. Cărțile digitale pot dovedi primul lucru în timp ce îl construiesc pe al doilea.
  • Comunicate de presă: în timp ce unii scriitori cred că a trecut vremea comunicatelor de presă, micii antreprenori nu trebuie să comită aceeași greșeală. În orașele mici un comunicat bine scris poate însemna acoperire în presa locală.
  • Articole de blog: Aici se împotmolesc multe companii. Însă pentru a avea profituri mai mari ai nevoie de conținut conversațional, relevant pentru audiența ta și care să aibă un call-to-action clar.
  • Alte articole: Mulți proprietari de companii nu sunt la curent cu ceea ce înseamnă marketing prin articole, advertoriale și publicitate nativă. Le place conceptul, dar se feresc de scris.
  • Pagini de vânzări și landing pages: Mulți oameni cunosc conceptul de mesaje de vânzare în formă lungă, dar puțini vor să pună la un loc textul și call-to-actions.
  • Reclame: Televiziunea și radioul sunt încă potrivite pentru promovarea companiilor mici, mai ales pe piețele locale. După cum știi, scurt și repede nu înseamnă neapărat clar și concis, însă un copywriter poate face minuni.
  • Catalog sau descrieri de produs: Textele foarte scurte precum descrierile de produs, elementele de meniu ș.a. sunt uneori dificil de făcut pentru o firmă mică. E ca și acum ai fi o sticlă și ai încerca să-ți citești propria etichetă privind-o dinăutru.
  • E-mail: Răspunsurile predefinite pot salva timpul. De asemenea, poți face și șabloane pentru e-mailurile de vânzări. Dacă sunt scrise la modul potrivit, aceste e-mailuri pot trimise cu încredere.
  • Text pentru anunțuri publicitare: micile firme tind să nu își schimbe aceste texte timp de ani întregi, deși ele pot fi folosite în diverse împrejurări.
  • Broșuri: Deși sunt văzute ca fiind pe cale de dispariție, broșurile și pliantele încă pot aduce valoare pentru unele afaceri. Cheia este un copywriter care să știe ce mesaj să pună pe ele.
  • Postări pe rețelele sociale: Companiile prezente în social media trebuie să treacă de la mesajele de vânzare de pe aceste platforme la crearea de conversații.
  • Discursuri și prezentări: Poate fi întreg textul discursului sau doar un rezumat, acesta este făcut de multe ori de un copywriter. De asemenea, el se poate ocupa și de slide-urile prezentării.
  • Profiluri și biografii: Mulți dintre oamenii de afaceri au o dificultate în a scrie despre ei înșiși. Paginile biografice de pe internet, din ziare sau de pe rețelele sociale au nevoie de un copywriter priceput.
  • Scripturi pentru clipuri video și podcasturi: În toate mediile vei auzi acele „ăăă”-uri repetate la infinit. Cu un script făcut dinainte discursul va părea mult mai elocvent.
  • Transcrieri: Antreprenorii încep să înțeleagă valoarea prezentărilor/conversațiilor înregistrate. Un copywriter care poate să sintetizeze informațiile esențiale este de neprețuit.
  • Texte SEO: Scrierea de titluri, de descrieri meta ș.a. este o artă în sine. Companiile beneficiază de pe urma îmbunătățirii textelor lor pentru a fi găsite pe internet. Textele pentru SEO sunt foarte căutate.
  • Infografice: Acest tip de scriere necesită talent atât pentru documentare, cât și pentru design. Aici sunt foarte întâlnite echipele formate dintr-un copywriter și un graphic designer.
  • Tutoriale: Scrierea tehnică și manualele de instrucțiuni sunt foarte importante pentru multe afaceri. Companiile mici, cu forță de muncă fluctuantă pot avea nevoie de un ghid de operațiuni pentru noii angajați. Producătorii au mereu nevoie de moduri cât mai simple prin care să își învețe clienții cum să-și folosească produsele.
  • Politici: Termene ale serviciului, disclaimere și coduri de conduită, toate acestea sunt mai căutate de când crește numărul de companii care își fac site-uri. Aceste texte se fac, de obicei, în colaborare cu un departament juridic.

Mulți patroni de afaceri mici vor evita scrisul cu orice preț, uneori delegând altă persoană din firmă să se ocupe de această sarcină. Nu toate companiile au nevoie de toate tipurile de texte enumerate mai sus, însă fiecare are scopul lui și merită cercetat dacă se potrivește afacerii sau nu.

Lucrând cu micii antreprenori zilnic se poate vedea că scrisul este punctul lor slab. Așadar, dacă ai o firmă, cel mai bine ar fi să lași această sarcină (deloc ușoară) în grija unui copywriter.