Despre responsive design se poate spune că domină internetul de mai mulți ani, transformând modul în care companiile își construiesc prezența online. Un site cu design responsive este capabil să se adapteze în funcție de ecranul dispozitivului de pe care e accesat. Site-ul se adaptează automat pentru a îi oferi utilizatorului o experiență mai bună, potrivită pentru dispozitivul lui; însă acest tip de design este benefic și pentru site, căci respectă recomandările Google.

Designul responsive a fost lansat în 2010 și recomandat începând cu 2015, iar pe parcursul anilor a fost într-o continuă evoluție.

Nevoia de responsive design

În ultimii ani utilizarea smartphone-urilor a crescut rapid. În 2014 doar 22% dintre oameni alegeau în primul rând telefonul pentru a naviga pe internet. De fapt, doar 2 treimi din populație deținea un dispozitiv inteligent. Între timp a apărut tehnologia 4G și alte inovații care au schimbat modul în care smartphone-urile sunt folosite. În 2014 numărul abonamentelor 4G a crescut de aproape 10 ori.

La sfârșitul anului 2016 internetul pe mobil l-a depășit pentru prima dată pe cel desktop. Acest lucru a însemnat o schimbare majoră în comportamentul online – oamenii au început să cumpere de pe internet prin intermediul telefonului, să facă online banking și să petreacă timp pe rețelele sociale. În momentul acela 7 din 10 adulți foloseau un telefon inteligent, crescând probabilitatea ca și persoanele de peste 65 de ani să folosească unul, pe măsură ce publicul se acomoda cu tehnologia.

Astfel au devenit foarte importante investițiile în responsive design; companiile au nevoie de un site care să funcționeze bine pe orice tip de dispozitiv mobil datorită numărului mare de oameni care folosesc astfel de dispozitive.

Recomandările Google

Recomandările de responsive design de la Google au fost introduse în 2015 și acestea clasează mai sus site-urile complet optimizate pentru platformele mobile. Companiile au început să se alinieze acestor recomandări, în timp ce Google a început să gândească și mai departe.

Pasul următor al Google a fost să claseze un site în rezultate în funcție de variantă sa mobilă. Însă dacă ai deja un site cu responsive design nu este nevoie să modifici nimic.

Beneficiile și importanța aduse de responsive design

Cu un design responsive tot conținutul și paginile se mulează pe toate rezoluțiile de ecran și pe toate dispozitivele. Fie că navighezi pe internet de pe un smartphone sau de pe un laptop, un site trebuie să fie la fel de ușor de folosit. Folosind această abordare îmbunătățești experiența pe care utilizatorii o au cu site-ul și creezi o percepție pozitivă asupra brandului tău.

Atunci când un client poate accesa un site de pe toate platformele cresc șansele ca acesta să revină acolo mai des, ceea ce înseamnă o rată mai mare de conversie. De asemenea, responsive design înseamnă și că site-ul se va încărca mai repede, prin urmare va scădea rata de bounce. Nu în ultimul rând, un design responsive înseamnă și o distribuire mai facilă pe canalele sociale, ceea ce duce la o creștere a audienței.

În final, campaniile SEO și mentenanța sunt și ele simplificate pe un site cu responsive design. Având în vedere că site-urile mobile-friendly sunt norma acum, e timpul să nu mai stai pe gânduri și să îți faci unul chiar acum!