Brandul personal este influențat de orice: de la ceea ce porți la modul în care vorbești, până și de modul în care scrii un e-mail. Aceleași lucruri sunt valabile și pentru online branding: fotografia de profil spune multe despre o persoană sau despre o companie; la fel, postările sau rezultatele căutărilor după numele acesteia. Ca brand nu ai de ales și trebuie să ții cont de următoarele lucruri pentru a îți construi reputația.

Evaluază situația actuală a brandului

Înainte de a începe un online branding corect trebuie să evaluezi starea curentă. Poți face asta punându-ți următoarea întrebare: Cum mă vede lumea? Caută-ți brandul pe Google și vezi ce rezultate primești. Roagă-ți prietenii să completeze un sondaj anonim, în care le poți cere, de exemplu: „5 cuvinte în care ar descrie brandul tău” sau „dacă nu ai ști cu ce mă ocup, ce ai crede că fac?”

Caută inspirație

Cine sunt cele mai pricepute 5 persoane din domeniul în care activezi? Ce au acestea în comun? Scriu pentru publicații cunoscute? Vând cursuri? Fac podcasturi? Caută punctul comun!

Găsește-ți audiența

Dacă abia acum începi, probabil nu ai încă o audiență, ceea ce înseamnă că poți să o construiești după bunul plac. Dacă cei interesați de brandul tău ar putea fi oricine, cine ai vrea să fie? De exemplu, ca DJ de radio îți poți imagina că vorbești cu o persoană dintr-o mașină. Ce caracteristici are audiența ta în funcție de vârstă, sex etc.?

Fii nișat

Dacă încerci să fii pe placul tuturor poți ajunge să nu placi nimănui. Adresează-te audienței tale în modul ei preferat.

Găsește-ți vocea

Cine ești tu? Ești amuzant sau poate sarcastic? Oricare ar fi vocea ta, ea trebuie să fie consistentă pentru un bun branding online. Nu poți bârfi pe Twitter și să vrei să inspiri oamenii pe Instagram. Fii tu însuți, dar amplifică acest lucru. Fă-te auzit!

Fă-ți un plan de social media

Nu încerca să devii expert în toate rețelele sociale. Alege una sau două pe care să te concentrezi și fii consistent. Folosește aceeași voce peste tot!

Fii profesionist

Folosește o fotografie profesionistă, nu un selfie din lift sau o fotografie din care ai înlăturat o altă persoană. Asigură-te că fotografia ta de copertă are mărimea potrivită și că are legătură cu brandul.

Creează conținut

Regula 90-9-1 spune că 90% dintre oameni consumă conținut fără să contribuie la acesta, 9% modifică conținutul altora și doar 1% creează conținut original. Fii o persoană din acel 1%!

Fă-ți un site

Tot conținutul pe care îl produci trebuie să stea undeva. Unde, pe YouTube, Instagram, în altă parte? Cel mai bine este să ai propriul site în care să-ți uploadezi conținutul și să poți interacționa cu urmăritorii.

Începutul în online branding nu este complicat și în peisajul media din ziua de azi s-ar putea spune că nu prea poți exista fără să fii cunoscut.

Sursa: Forbes.com