Datorită accentului crescut pus pe video ai putea credea că blogurile nu mai sunt importante. Însă nu este deloc cazul. Chiar și acum e nevoie să ai un blog în site pentru că e un mod util de a ajunge la publicul tău. Iată câteva statistici:

  • Ai de 4 ori mai multe șanse să fii găsit în motoarele de căutare dacă site-ul tău are și un blog
  • Companiile care dețin și un blog ca parte din mixul de marketing obțin cu 67% mai multe leaduri decât cele care nu au un blog

1.Bloggingul este o componentă critică pentru tacticile de content marketing

52% dintre respondenții unui studiu recent făcut de Content Marketing Insitute spun că bloggingul este cea mai importantă unealtă din mixul de marketing. Pe locul 2 s-au aflat newsletterele, apoi social media, cărțile digitale, evenimentele offline și webinarele. Cât despre video, doar 30% dintre respondenți l-au considerat vital.

2.Un blog în site permite abordarea subiectelor în profunzime

Într-adevăr, clipurile video atrag engagement. Însă atunci când vine vorba despre detaliile fine ale unui subiect, conținutul pe termen lung (peste 2000 de cuvinte) are performanțe foarte bune. Conform Google, 10% din informațiile de care au nevoie oamenii zilnic atunci când aprofundează un subiect vin de pe astfel de bloguri.

3.Oamenii au încredere în bloguri

Blogul tău este partea umană a afacerii. Acesta este vocea ta. Prin intermediul unui blog în site poți afla problemele și preocupările audienței tale. Pe blog cultivi încrederea oamenilor în brand; iar acesta te poate diferenția de competiție. Blogurile sunt a cincea cea mai credibilă sursă de informare online.

4.Blogul trimite trafic către celelalte pagini ale site-ului

Blogul este o colecție de articole al căror număr e în continuă creștere și care vor apărea în motoarele de căutare. 75% dintre utilizatorii nu se uită mai departe de prima pagină de rezultate Google, așa că vei avea nevoie și de o bună optimizare pentru motoarele de căutare. Odată făcută, aceasta va aduce trafic pe blog pe care îl poți direcționa către site.

blog în site

5.Cu un blog în site poți căpăta linkuri externe

Companiile care au și un blog primesc cu 97% mai multe linkuri externe – o statistică greu de ignorat! Linkurile venite din exterior sunt foarte importante pentru orice site. Acestea, alături de conținutul de calitate, îți pot plasa site-ul mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. Cu cât scrii mai des despre un lucru pe blog, cu atât cresc șansele de a primi linkuri externe.

6.Un blog în site livrează rezultate

55% dintre bloggeri spun că au rezultate pozitive datorită blogului, iar 30% dintre ei spun că este extraordinar pentru marketing. Cu alte cuvinte, un blog îți poate aduce profit.

7.Blogul îți oferă un avantaj pe partea socială

Interacțiunea cu clienții tăi nu trebuie făcută neapărat exclusiv în social media. Poți da startul unor discuții interesante chiar și pe blog. Lasă deschisă secțiunea de comentarii astfel încât oamenii să îți poată oferi feedback! Încurajează-și cititorii să distribuie articolele care le-au plăcut. Dacă nu dorești o secțiune de comentarii oferă un link către un forum unde clienții să poată discuta.

8.Blogul e strâns legat de social media

În trecut aceste două lucruri nu aveau legătură unul cu celălalt. Pe blog se găseau materialele serioase, iar social media era pentru chestii amuzante. Acum poți folosi blogul din site pentru a oferi informații adiționale urmăritorilor de pe rețelele sociale, ceea ce îți poate crește nivelul de engagement.

9.Un blog în site este mai bun decât publicitatea

Blogul funcționează asemănător cu reclamele, doar că mai bine. Cei mai mulți oameni intră pe blogurile companiilor pentru a afla mai multe despre acestea. E mai probabil ca un om să încerce să urce pe Everest decât să dea click pe un banner publicitar.

10.Blogul te forțează să ieși din zona de confort

Blogurile au ajuns să fie mai mult decât un loc în care apar comunicatele de presă ale companiei. Oamenii așteaptă de la acestea povești transparente și pline de emoție. De asemenea, aceștia doresc conținut bogat în informații utile. Aceste lucruri înseamnă că va trebui să ieși din zona de confort.

Concluzie

Dacă ai un blog de mai mulți ani și este vizibil în motoarele de căutare, nu renunța la el. Dacă nu ai, fă unul și include-l în strategia de conținut de acum înainte! Sursa: blog.Hubspot.com